Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 15 stycznia 2013

ZUPPA FRUTTI DI MARE

Kolejna zupka w moim repertuarze ale pora roku i ziąb na dworze powoduje że gorąca , sycąca zupa to dobry sposób na rozgrzanie się. Przepis ten to wariacje na temat zupy rybnej , którą gotuję dość często , przy użyciu produktów które znalazłem w lodówkach. W zasadzie to zrobiłem tę zupę w dwóch wariantach. Część bez pomidorów a druga część z dodatkiem pomidorów puszkowanych. Jak dla mnie bomba z kilku powodów. Po pierwsze bo rybna. Po drugie bo frutti di mare. Po trzecie bo dużo warzyw. Po czwarte bo ostra a po kolejne bo taka na wskroś śródziemnomorska. Jak to często u mnie bywa zacząłem od remanentu w lodówkach i znalazłem paczkę krewetek oraz paczkę owoców morza na którą składały sie małże , kalmary , ośmiorniczki i malutkie koktajlowe krewetki.




Składniki

1 paczka mieszanki frutti di mare - ok 500g
1 paczka krewetek - ok 500g
1 duża marchew pokrojona w kostkę
1 cukinia pokrojona w kostkę
2 cebule posiekane
3-4 zabki czosnku posiekane
1/2 żółtej papryki pokrojona
1/2 czerwonej papryki pokrojona
1 papryczka peperoncino drobno posiekana
1/2 łyżeczki harissy
100 ml białego wina
3 l bulionu rybno - warzywnego
oliwa extra vergine
sól , świeżo zmielony pieprz
opcjonalnie 1 puszka pomidorów ( obie wersje smaczne )



Zacząłem od ugotowania bulionu na warzywach ( cebula , czosnek , seler , pietruszka ) oraz pozostałych po filetowaniu kręgosłupach łososiowych. Po ugotowaniu bulion został 2 razy przecedzony aby pozbyć sie tej mało apetycznej zawiesiny. Następnie w czystym bulionie obgotowałem krótko ( ok 5 min )  krewetki i mieszankę frutti di mare a następnie wyjąłem je łyżka cedzakową a bulion odstawiłem.

Na patelni rozgrzałem oliwę i zeszkliłem cebulę z czosnkiem i peperoncino.



Dodałem marchew , cukinię i obie papryki i smażyłem kilka minut.



Podlałem winem i gotowałem aż odparowało.



Dodałem warzywa do bulionu i gotowałem do miękkości a następnie dodałem harissę , sól i pieprz do smaku. Na tym etapie połowę zupy wzbogaciłem pomidorami z puszki.








Dołożyłem krewetki oraz mieszankę frutti di mare i podgrzałem dosłownie 3-4 min.

Na talerze wykładamy ugotowany makaron muszelki , zalewamy zupą i dodajemy natkę pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz