Łączna liczba wyświetleń

środa, 28 listopada 2012

GROSZEK Z SZYNKĄ PARMEŃSKĄ

Na wstępie słówko wyjaśnienia. W dniu wczorajszym zostałem zaproszony do Liebster Blog Award za co jestem niezmiernie wdzięczny tym osobom które mnie wskazały. Zgodnie z zasadami tej zabawy odpowiedziałem na zawarte pytania , wskazałem  11 blogów do tej zabawy oraz zadałem 11 swoich pytań. Po jakimś czasie chciałem zmodyfikować nieco mój wpis a podczas tej operacji omyłkowo zamiast "edytuj" kliknałem "usuń" i wszystko uleciało w niebyt. Nie będę dalej kombinował z tą zabawą bo jeszcze znowu coś sknocę. Przepraszam osoby wskazane przeze mnie za zamieszanie. To tyle mojej samokrytyki.
To co dzisiaj chciałbym Państwu przedstawić to bardzo smaczna gorąca przekąska którą przygotowuje się niezwykle szybko. Oczywiście najsmaczniejsza latem w sezonie groszkowym ale mozna użyć także groszku mrożonego tak jak zrobiłem w tym przypadku.


składniki
1 paczka mrożonego groszku
6-8 szalotek albo małych cebulek
100g szynki parmeńskiej (najlepsze grube plastry pokrojone w słupki - ja miałem tylko cienkie)
3 ząbki czosnku pokrojone w plasterki
natka pietruszki posiekana
100 ml białego wina
sól , swiezo zmielony pieprz
oliwa extra vergine


Rozgrzewamy oliwę na patelni i smażymy cebulki aż będą rumiane.


Dokładamy pokrojoną szynkę parmeńską i smażymy 2 min. dolewamy wino i gotujemy aż połowa odparuje.



Dokładamy pokrojony czosnek i gotujemy 2 min.


Podlewamy niewielka ilością wody aby wytworzyła sie gładka emulsja , dokładamy groszek , przykrywamy i dusimy kilka minut. Dość krótko aby sie nie rozgotował. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem.



Wykładamy do miski posypujemy posiekaną natką pietruszki i podajemy z ciabattą albo bagietką którą maczamy w sosiku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz