Łączna liczba wyświetleń

piątek, 7 grudnia 2012

BURRITO FALSO czyli po mojemu

Jak podają encyklopedie burrito zostało wymyślone przez jakiegoś meksykańskiego chłopinę z okolic Ciudad Juarez który prowadził osiołkowy ( burrito - osiołek ) fast food. Żeby mu potrawa nie stygła zawijał ja w tortille czyli takie domowej roboty placki. Jak podaja źródła był to strzał w dziesiatkę bo od tej pory stało się to tradycyjną potrawą stanu Chihuahua. Moje burrito pewnie niewiele ma wspólnego z oryginałem ale użyłem składników które akurat miałem w lodówce czyli filet z kurczaka, pomidor, paprykę,szalotki, rukolę oraz własnoręcznie, jak zawsze, przyrządzony sos tzatziki. Wyszła z tego potrawa kosmopolityczna. Trochę meksykańska, trochę włoska a trochę grecka z nutą arabską za sprawa harissy którą bardzo lubię. Niestety zdjęcie gotowej potrawy musiałem sobie odpuścić z uwagi na tłuste łapki po zawijaniu placków a poza tym moje nie były tak ładne. Może kiedyś uda mi sie zrobić ładniejsze.


zdjęcie nie jest moją własnością

składniki

pokrojony w słupki filet z kurczaka
salsa ( pomidor, papryka, szalotki, sałata lodowa )
rukola
sos tzatziki
harissa
placki pszennej tortilli
sól, świeżo zmielony pieprz
oliwa extra vergine


Na początek o sosie. Zawsze robię go sam. Taki jest najlepszy.

składniki
ogórek
5 zabków czosnku zmiażdźonych
jogurt typu greckiego
oregano
koperek posiekany
sok z cytryny
oliwa extra vergine
sól , świeżo zmielony pieprz

Ogórek ścieram na tarce i odstawiam na sitku na ok 10 min do odsączenia. Do miski wykładam jogurt, posiekany czosnek, osączony ogórek i mieszam dokładnie. Dodaję oregano, koperek sok z cytryny i mieszam. Doprawiam solą i pieprzem, dodaję powoli kilka łyżek oliwy i dokładnie mieszam a następnie wstawiam do lodówki dla schłodzenia. Uwielbiam ten sos ze świeżą bagietką albo ciabattą.



Wracamy do mojego burrito

Przygotowuję salsę. Kroję pomidory, paprykę, szalotkę, sałatę w kosteczkę. Dodaję trochę oliwy i mieszam całość. Doprawiam solą i pieprzem.
Na patelni obsmażam pokrojone mięso z kurczaka aż będzie ładnie przyrumienione, zdejmuję z patelni i odstawiam



Placki tortilli podgrzewam na tej samej patelni kilkanaście sekund z obu stron aż będą troszkę podpieczone ale nie łamliwe.


Zdejmuje placki z patelni , rozkładam na desce i wykładam na nie mięso i salsę. Na wierzch trochę sosu tzatziki, trochę harissy, zwijam wszystko w rulon i zjadam gorące



zdjęcie nie jest moją własnością ale moje burrito było trochę podobne


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz