Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 3 grudnia 2012

CHILI CON CARNE

Już od dłuższego czasu przymierzałem sie do ugotowania tej potrawy. Chociaż jest to meksykańskie danie to składniki bardzo przypominaja te używane na Płw. Apenińskim. Ryż, wołowina, fasola, papryka i chili. Nawet flaga Meksyku jest bardzo do włoskiej podobna. Nie miałem więc żadnych skrupułów aby włączyć je do mojego domowego menu. Postanowiłem trochę zaszaleć i zamiast mięsa mielonego użyłem pokrojonego w drobną kostkę oraz własnoręcznie przyrządzonego bulionu  ugotowanego na kościach wołowych i cielęcych. Tym samym chyba strzeliłem sobie w stopę albowiem teraz bardzo trudno mi będzie używać bulionu z kostki.


skłasniki dla 4 osób

600g mięsa wołowego pokrojonego w kostke 1x1 cm albo też mielonego
1 l bulionu wołowego
1 puszka fasoli czerwonej osączonej
2 czerwone papryki pokrojone
2 papryczki peperoncino
1 cebula posiekana
4 szalotki posiekane
2 ząbki czosnku zmiażdżone
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżka mąki
oliwa extra vergine
sól , świeżo zmielony pieprz



Zaczynamy od podsmażenia na oliwie mięsa aż się dobrze przyrumieni


Wyjmujemy mięso łyżką cedzakową a na patelnię wrzucamy cebulę , szalotki oraz papryczki peperoncino i czosnek. Smażymy aż cebula będzie miękka.



Dokładamy mąkę i smażymy ok 1 min. ciągle mieszając a następnie zalewamy bulionem i dokładamy przecier pomidorowy. Gotujemy 2 min.



Dokładamy mięso oraz fasolę. Doprowadzamy do wrzenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na ok. 60 min.





Wyjmujemy z piekarnika , dokładamy pokrojoną paprykę i smażymy ok 20 - 30 min.



Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z tortillą albo jak w tym przypadku z ryżem.



Danie wyszło naprawdę smaczne pomimo braku jednego ze składników czyli czekolady którą powinno się dodać na etapie końcowym a której nie miałem akurat pod ręką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz