Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 20 grudnia 2012

TIRAMISU

No i znów nadszedł grudzień a z grudniem Święta Bożego Narodzenia czyli w moim przypadku czas przygotowania jednego z najpyszniejszych włoskich deserów jakim jest tiramisu. W mojej firmie nie organizujemy spotkań wigilijnych w knajpach ,  tylko na miejscu. Każdy przynosi coś pysznego i wspólnie sobie świętujemy. Moja działka to właśnie tiramisu. Gdy po raz pierwszy je przygotowałem znikło w mgnieniu oka i teraz ustawia sie kolejeczka aby sie załapać. Przepis na ten deser pochodzi z opakowania serka mascarpone firmy Galbani i jest rewelacyjny. Jedną rzecz tylko zmodyfikowałem w stosunku do oryginału. Oprócz likieru amaretto który służy do nasączania biszkoptów dodaję także kieliszek brandy Stock dzięki temu jest bardziej wyraziste. W tym przypadku deser jest w tzw. opakowaniu zbiorczym czyli dużym naczyniu. Przygotowując go w domu podaje w małych jednoosobowych miseczkach. Wykonanie jest bardzo proste. Można ułatwić sobie pracę stosując mikser do mieszania ale ja stosuję się do tradycji i uzywam drewnianych łopatek i wszystko mieszam ręcznie. To taki rodzaj celebry. W końcu raz w roku można sie pomęczyć.


składniki

6 jaj
3 opakowania serka mascarpone ( zazwyczaj używam Galbani ale nie dostałem więc użyłem "epiu" )
biszkopty podłużne ( używam firmy Vicenzi ) - ilość zależna od naczynia
150g cukru
2-3 filiżanki niesłodzonego espresso
1 kieliszek likieru amaretto
1 kieliszek brandy Stock
kakao do posypania




Żóltka oddzielamy od białek i ucieramy z cukrem na gładką masę



dodajemy serek mascarpone i mieszamy wszystko bardzo dokładnie aż masa stanie sie jednolita i bez grudek




Dodajemy utrzepane na sztywno białka i mieszamy aż składniki ładnie sie połączą i uzyskamy delikatną masę.





Na dno naczynia wykładamy biszkopty i nasączamy je mieszaniną espresso, amaretto i brandy.



Następnie warstwa kremu i następna warstwa nasączonych biszkoptów. Znowu krem i  jeszcze jedna warstwa nasączonych biszkoptów. Wszystko przykrywamy warstwą kremu.






Posypujemy kakao i wstawiamy na kilka godzin do lodówki



Tiramisu gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz