Łączna liczba wyświetleń

sobota, 6 października 2012

BRUSCHETTA czyli antipasti cd.

Jedną z najpopularniejszych przegryzek jest bruschetta. Prosta , szybka w przygotowaniu i po prostu pyszna. Można ją serwować przed głównym posiłkiem albo jak lubią moje dzieci na szybką kolacyjkę.
Przygotowanie nie zajmuje dużo czasu. Kroimy chlebek na kromki. Chleb powinien być taki prawdziwy na zakwasie. Całe szczęście ze coś się w tej materii zmieniło i zaczynamy szukać zdrowego , naturalnego jedzenia i nie zadowala nas już marketowa papka. Coraz więcej jest miejsc gdzie można kupić chleb wypiekany według tradycyjnych receptur a nie pędzony polepszaczami. Pokrojone kromki chleba smarujemy oliwą i opiekamy. Wyjmujemy nacieramy czosnkiem i na wierzch wykładamy pokrojone w kosteczkę posolone i popieprzone pomidory. Na to trochę świeżej bazylii , skrapiamy oliwą i mniam , mniam.


Pamiętam gdy którymś razem będąc w Rzymie zaszalałem i poszedłem na obiadek do takiej restauracji na Piazza Navona. Kelner oczywiście zaproponował na początek bruschettę. Dałem sie skusić. Trochę mi zrzedła mina gdy na rachunku widniała cena 5 euro za dwie kromeczki podpiekanego chleba z pomidorami.
No cóż Włosi lubią zdzierać skórę z turystów , zresztą chyba nie tylko Włosi. Dlatego też będąc w Italii starajcie się na posiłek wybierać knajpki położone na uboczu z dala od miejsc uczęszczanych przez turystów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz