Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 30 października 2012

JEZIORO GARDA

Tak się złożyło że po reperacji kolana byłem wyłączony w ubiegłych sezonach z czynnego uprawiania pięknego sportu jakim jest narciarstwo. Jeździłem sobie do pięknej Val Gardeny w charakterze kucharza ekipy. Pewnego dnia postanowiłem sobie zrobić wycieczkę nad Jezioro Garda , bodaj najczystsze jezioro w Italii. Zaledwie 70 km na południe od stoków narciarskich Madonny di Campiglio a jakbyśmy znaleźli sie w innym świecie. Przystanie jachtowe , żaglówki i co może naprawdę zaszokować palmy oraz cytryny rosnące na drzewach.



koniec stycznia 2012


Długie na 50 km szerokie na 4 - 10 km i niezwykle czyste. Wokół jeziora bujnie kwitnie roślinność śródziemnomorska , cyprysy , oleandry , palmy , drzewa cedrowe czy oliwne. Coś pięknego. A w wodach tego przepięknego jeziora szczupaki  , sieje , węgorze , okonie i liny. Mniam.








W tle ośnieżone szczyty Alp Trydenckich. Nigdy wcześniej tam nie byłem mimo że byłem w wielu regionach Italii. Teraz wiem że to błąd na szczęście już naprawiony. Jeszcze jeden powód aby tam jeździć częściej to żagle które uwielbiam. Nigdy jeszcze nie żeglowałem w styczniu. A tam proszę bardzo. Można i w styczniu.



Oczywiście to nie ja. Ja tylko stałem na brzegu i tęsknie spoglądałem na ten samotny biały żagiel.



Większość jednostek jak to w styczniu stała zacumowana w porcie.







Niezwykle czysta woda także potrafi zadziwić malowanymi przez siebie wzorami. Jak szklane kolorowe kulki którymi bawią się dzieci albo barwione szkło z Murano.










Zapraszam serdecznie nad Jezioro Garda o każdej porze roku. Jest pięknie. Będąc tam warto oczywiście zawitać do Verony miasta Romea i Julii które znajduje sie w odległości jakichś 30 km. No i co nie jest bez znaczenia w niewielkiej odległości znajdują się tereny winiarskie z których pochodzi Valpolicella , wyśmienite czerwone wino o niezwykle bogatym smaku. Nabyłem sobie niedawno Valpolicella Ripasso w Biedronce i to za jedyne 27,00 pln. Naprawdę wyśmienite.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz