Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 października 2012

PENNE ALL'ARRABBIATA

Dla ludzi którzy nie mogą żyć bez makaronu proste , smaczne i na wskroś włoskie danie makaronowe. Ja nie wyobrażam sobie życia bez makaronu. Ziemniaki mogą dla mnie nie istnieć , choć także ich używam , ale makaron musi być. Z uwagi na to iż gotowaniem zajmuję się jak najbardziej amatorsko i po powrocie z pracy do domu mam dopiero czas na gotowanie lubię dania proste i szybkie a to do takich właśnie należy.
Właściwie powinienem użyć świezych pomidorów ale o tej porze roku nie są zbyt smaczne więc użyłem passaty.

PENNE ALL'ARRABBIATA



Składniki na 4 osoby

400 g passaty
2 całe ząbki czosnku
1 - 2 papryczki peperoncino posiekane
6 łyżek posiekanej natki pietruszki
oliwa extra vergine
sól , pieprz
ser " Pecorino Romano "
makaron  penne - 400 g



Rozgrzewamy na patelni oliwę i podsmażamy na niej czosnek i peperoncino.



Wlewamy passatę i smazymy ok. 5 min.




Wyjmujemy czosnek , dokładamy połowę posiekanej natki pietruszki i smażymy dalsze 3 min. Doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem.




W międzyczasie gotujemy makaron. Gdy jest już ugotowany al dente odcedzamy go i wykładamy na patelnię do sosu i dokładamy resztę posiekanej natki pietruszki.



Mieszamy aż sos oblepi cały makaron



Wykładamy na talerze i zaraz podajemy. W osobnej miseczce podajemy starty ser Pecorino Romano.



Ten sos powinien być bardzo ostry. Ja taki lubię. W zależności od preferencji smakowych regulujemy ostrość sosu ilością peperoncino.

Buon appetito



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz