Łączna liczba wyświetleń

sobota, 13 października 2012

SMAŻONY LABRAKS Z DWOMA SOSAMI

Morze Śródziemne obfituje w ryby. Znajdziemy tam granika , doradę , barwenę , solę. Znajdziemy smaczną ale dość paskudną z wyglądu żabnicę. Popularną i bardzo smaczną rybą jest także labraks czyli okoń morski. Mam swojego faworyta jeśli chodzi o zakupy rybne. Robię je w Auchan. Wybór mają w porównaniu z innymi marketami przeolbrzymi. Miecznik , tuńczyk , dorada to ryby o które w innych maketach raczej trudno a tam bardzo proszę. Widziałem tam kiedyś także żabnicę. Niedługo i na nią przyjdzie kolej.
Przyrządziłem mojego labraksa w najprostszy sposób czyli smażonego na oliwie. Wyszedł naprawdę smaczny. Do rybki zrobiłem dwa sosy. Jeden oliwno - koperkowy a drugi śmietanowo - koperkowy.
Niestety gdzieś zapodziałem zdjęcia.

Sos oliwno - koperkowy ( ilości przypraw wedle uznania )

Oliwa czosnkowa
posiekany koperek
sól , pieprz
sok z cytryny

Sos śmietanowo - koperkowy

śmietana 22 %
posiekany koperek
sok z limonki
sól , pieprz

Mojego labraksa przygotowałem dzień wcześniej wieczorem. Po oczyszczeniu natarłem solą i pieprzem , włożyłem do środka po gałązce świeżej mięty a z wierzchu posypałem mieszanka ziół prowansalskich i skropiłem oliwą. Podczas tej czynności uważać należy na płetwę grzbietową. Kolce są tak ostre że bardzo łatwo skaleczyć się. Zawinąłem w folię aluminiowa jak do pieczenia na grillu. Odstawiłem na noc do lodówki.
Samo smażenie to już naprawdę banał. Na patelnię oliwa , dobrze rozgrzać i smażyć rybki wyjęte wcześniej z folii aż skórka będzie chrupiąca. Tyle.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz